tisdag 8 mars 2011

Omslag

Svårt det där med omslag. Jag är inte speciellt intresserad av att pryda omslaget på värsta Lisa Ekdahl-vis. En gitarr, en fladdrande vit gardin, ett svallande hår och en massa annat trams. Så tanken är då en bild. Men vilken bild? Den röda tråden är ganska slak och lite trasig så det är svårt att hitta en gemensam nämnare. Och vad titeln ska vara har jag ingen aning om så den kan man inte bygga någonting på. Nåja, som tur är umgås jag med ett gäng kreativa typer och idag har jag skickat ett antal sånger till Rollo som är en jävel på att måla så får han se om han kan få någon idé. Ett målat omslag hade varit trevligt.... Fungerar inte det så får jag försöka förlita mig på min barndomsvän Annie som kan fotografera och som förstår hur jag tänker efter 30 års umgänge. Om även detta skiter sig får man väl förlita sig på Paulströms mobiltelefon av en populär modell med kamera. Då kan omslaget komma att se ut så här:
Ja, ja, det är iaf inte en fladdrande vit gardin i bakgrunden!

2 kommentarer:

  1. Rollo fixar biffen, men sparka han i röva så det inte dröjer hundra år.

    SvaraRadera
  2. Det är därför han får halvfärdiga låtar redan nu.... På egen begäran, faktiskt! Skönt med folk som vet sina svagheter (något jag själv borde öva på....)

    SvaraRadera