måndag 7 mars 2011

Helgens jobb!

I lördags blev det inte så mycket stödsång insjunget; dagen ägnades åt att att bygga ihop Paulströms digitaltrumset. Men på söndagen jobbades det desto mer. Olof kom förbi med sin nylonsträngade och lade gitarr på Vanans träsk och Aldrig en sång om dig. Det kändes mycket bra; inget fel på elgitarrer, men jag vill ju inte förstöra mitt rykte som visfjabbe fullständigt. Som sig bör blev det hämtpizza till lunch och sen kom Oscar med sitt dragspel som fick pryda Refrängen och Önskan (som även piffades upp med "glockenspiel", även detta spelat av Oscar). Och Paulström vred som vanligt på rattar och drog en massa sladdar.
Själv gjorde jag det jag är bäst på:
Olof spelar fint på gitarren
Oscar koncentrerar sig på glockenspielet













Ja, det är väl ungefär så här det brukar se ut. Man skulle nästan kunna få bilden av att jag är lat. Men när musikerna hade gått så reste jag mig faktiskt upp och lade ny stödsång på några av låtarna. Snorsången byttes ut mot viss "jag-är-trött-för-jag-var-uppe-för-sent-i-natt"-sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar